مک کوایل می نویسد: اصطلاح مخاطب همانند بسیاری از مفاهیم به ظاهر ساده در علوم اجتماعی، نظیر جامعه و افکار عمومی ماهیتی انتزاعی و قابل بحث دارد. همچنین، واقعیتی که واژه مخاطب به آن بر می گردد متنوع و مستمرا در حال دگرگونی است. برای نمونه واژه مخاطب را می توان به طور یکسان در مورد گروه خوانندگان داستانهای اوایل قرن هجدهم یا مشترکان برنامه های تلویزیون های ماهواره ای قرن بیستم به کار برد، در حالی که دو پدیده فوق بسیار متقاوت اند. 

مخاطبان هم محصول زمینه اجتماعی هستند و هم واکنشی به الگوی خاص شرایط رسانه ای. در بیشتر مواقع مخاطبان در آنِ واحد هر دوی این ها هستند، مانند زمانی که یک رسانه برای پذیرفته شدن از طرف اعضای گروه اجتماعی یا ساکنین یک محل خاص برنامه ریزی می کند. بهره وری رسانه ای، الگوهای کلی تری برای استفاده از وقت، امکانات، شیوه های زندگی و فعالیت های روزمره مخاطبان را نیز انعکاس می دهد.»

 

کتاب مخاطب شناسی به قلم دنیس مک کوایل و ترجمه دکتر مهدی منتظرقائم رو از اینجا می تونید دانلود کنید.

کتاب مخاطب شناسی دنیس مک کوایل

مخاطب ,های ,رسانه ,مک ,مخاطبان ,کوایل ,مک کوایل ,مخاطب شناسی ,دنیس مک ,واژه مخاطب ,کتاب مخاطب ,کتاب مخاطب شناسی

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کتابخانه عمومی نابینایان و کم بینایان استان کرمان ره پویان دانش کارت همیار شهید نما رومی گروه تولیدی ماندگار مقالات هنری و آموزشی سایت متاهلین مجله اینترنتی لیان استایل جنسی از نور مرا می خواند مجله ناب